wtorek, 21 października 2008

17-10-2008 Deadlands: Reloaded - Engines and Dragons

Sesja została zwołana w trybie przyspieszonym - stwierdziłem, że trzeba w coś w ym tygodniu pograć i zebrałem drużynę. Graliśmy u Funia.

Gracze:
Oprócz obecnych na poprzedniej sesji DL:R Funia, Ravena i Roberta zjawił się także Seji. Próbowałem jeszcze zaprosić Ryha i Tomka, ale nie mogli grać.

BG:
Z poprzedniej sesji: Jimmy Bear Paw (Funio) i sir Montgomery 'Englishman' Everton (Raven).
Nowi BG:
John MacKlusky - Seji - rewolwerowiec, choć koncepcja postaci nie była do końca opracowana - Rank: Novice, XP 0; Agility d8, Smarts d4, Spirit d6, Strength d6, Vigor d6; Fighting d8, Gambling d4, Guts d6, Notice d4, Riding d8, Shooting d8, Stealth d8, Survival d4; Pace 6, Parry 6, Toughness 5, Grit 1, Charisma 0; Hindrances: Illiterate, Loyal, Overconfident; Edges: Arcane Resistance, Steady Hands.
Donald Merrick - Robert - zrobiony z lenistwa brat Jacoba Merricka z poprzedniej sesji. Statystyki posiada takie same z jednym wyjątkiem - odjęliśmy mu jeden punkt z umiejętności, naprawiając uprzedni błąd i traktując tym razem Faith jako umiejętność podchodzącą pod Spirit. Rank: Novice, XP 1.

Według scenariusza:
Scenariusz jest prosty, krótki i ma służyć jako wprowadzenie do nowej edycji Deadlands.

Zgodnie z tym, co zostało zapisane, bohaterowie podróżują dyliżansem, po czym zostają napadnięci przez gang Doolana-Gibbsa, którego dwaj członkowie polegli wcześniej w starciu z wolflingami. Cała afera kończy się uszkodzeniem podwozia, co wymusza nawiązanie kontaktu z pracującymi nieopodal budowniczymi torów dla linii Union Blue. Ich nadzorca, Jefferson Dain, oferuje im pomoc i 20$ w zamian za pozbycie się smoka z pobliskiej kopalni. Tam okazuje się, że smok to maszyna, a na bohaterów czeka para zombich - ożywionych przysłanych tu wcześniej przez Daina strażników. Z kopalni jest drugie wyjście, które prowadzi do chatki, w której BG mogą odnaleźć likier i dokumenty konkurencyjnej linii kolejowej Wasatch Railroad, zgodnie z którymi smok został umieszczony w celu przestraszenia konkurencji, a gang Doolana-Gibbsa wynajęty do wyeliminowania tych, którzy nadal będą się kręcić w okolicy. Dla BG chcących spędzić noc na piciu trunku przewidziana została niespodzianka w postaci dwóch wolflingów.

Na sesji:
Początek jak zwykle zajęło nam tworzenie postaci dla tych, którzy jeszcze jej nie mieli. W połączeniu z rozmowami o głupotach trwało to około dwóch godzin.

Ponieważ Jimmy i John jechali konno, zrezygnowałem z dyliżansu. Gang Doolana-Gibbsa nie stanowił dla czteroosobowej drużyny żadnego wyzwania. Noc bohaterowie spędzili w obozie Union Blue, gdzie Jefferson Dain proponuje im 50$ za wykonanie zadania (taka kwota była podana w wypadku, gdyby drużyna się targowała - uznałem, że gdy nie potrzeba żadnych napraw, będzie ona odpowiedniejsza). Rankiem wyruszyli do kopalni, tam pokonali zombich (w jedną rundę) i zbadali smoka. Znaleźli jeszcze trzy trupy należące do pracowników linii kolejowej Wasatch i wyjście prowadzące do chatki. Okolicę zbadali dość dokładnie, natomiast sam budynek pobieżnie. Bez żadnej dodatkowej wiedzy wrócili do obozu, po drodze zaglądając jeszcze w boczne odnogi kopalni. Zgarnęli pieniądze i ruszyli w kierunku wschodzącego słońca wzdłuż torów Union Blue.

Po sesji rozdałem XP, a Funio rozwinął posać, wykupując Guts na d4. Niezgodnie z prawdą powiedziałem graczom, że za wszystkim stała Agencja. Prawdę macie przedstawioną na górze. To już drugi raz, kiedy drużyna staje na odcisk Dariusowi Hellstromme'owi.

Użyliśmy całkiem przyzwoitą liczbę umiejętności: Climbing, Faith, Guts, Notice, Stealth, Survival i Tracking. Ponadto wykonywane były testy Common Knowledge. Walki nie były na tyle skomplikowane, żeby było trzeba korzystać z grida.

Uwagi:
1. Nienajlepiej mi się prowadziło. Chyba była to kwestia tego, że byłem po nocce w pracy.
2. Mechanika znów spisała się na medal - wszystko działało szybko i bardzo sprawnie, a Seji nie miał problemów z jej stosowaniem, mimo że zetknął się z nią po raz pierwszy.
3. Znów nieco krótko i bez głównego złego, ale przynajmniej udało nam się skończyć w przyzwoitym terminie.

XP:
Każdy bohater otrzymał po 2 XP. W sumie wygląda to następująco:
Donald Merrick - 3;
Jimmy Bear Paw - 5;
John McKlusky - 2;
sir Montgomery 'Englishman' Everton - 4.

Moja ocena sesji: 3/6

2 komentarze:

Seji pisze...

Czy tylko ja mam takie wrazenie, czy tez mechanika SW jest serio az tak uproszczona?

Krakonman pisze...

Mechanika SW jest prosta jak konstrukcja cepa.