wtorek, 22 lutego 2011

13-02-2011 Evernight - Czerwone Bagna #1

Osiągnąłem sukces. Udało mi się poprowadzić kolejną sesję w tym roku. Tym razem padło na Evernight w polskiej wersji językowej.

Gracze:
Funio, Kotul, Raven i Robert. Tomek nie mógł grać, Ryhu nie odpowiedział na zaproszenie.

BG:
Raynor Wilczy Język - Funio - przyjaciel zwierząt.
Rasa: półelf
PD: 0, Ranga: Nowicjusz
Duch k8, Siła k6, Spryt k6, Wigor k6, Zręczność k6
Odwaga k4, Przetrwanie k6, Skradanie k6, Spostrzegawczość k4, Strzelanie k8, Tropienie k6, Walka k6, Wspinaczka k6, Wyszukiwanie k4, Wiedza (natura) k4
Tempo 6, Obrona 5, Wytrzymałość 6 (1), Charyzma +2
Zawady: Dziwactwo, Honorowy, Lojalny
Przewagi: Przyjaciel zwierząt, Władca zwierząt

Sven Perełka - Robert - kafar.
Rasa: krasnolud
PD: 0, Ranga: Nowicjusz
Duch k6, Siła k8, Spryt k4, Wigor k8, Zręczność k8
Jeździectwo k4, Odwaga k6, Pływanie k4, Przetrwanie k4, Rzucanie k6, Skradanie k4, Spostrzegawczość k4, Tropienie k4, Walka k8, Wspinaczka k6
Tempo 5, Obrona 5, Wytrzymałość 7 (2), Charyzma 0
Zawady: Analfabeta, Powolny, Śpioch, Tępak
Przewagi: Berserk, Krępy, Widzenie w ciemności

Wredny Valheron - Kotul - czarodziej z Mizrindoru.
Rasa: człowiek
PD: 0, Ranga: Nowicjusz
Duch k6, Siła k4, Spryt k10, Wigor k8, Zręczność k4
Hazard k4, Jeździectwo k4, Leczenie k4, Rzucanie czarów k10, Spostrzegawczość k4, Wypytywanie k4, Wyśmiewanie k4, Wiedza (tajemna) k8, Zastraszanie k6
Tempo 6, Obrona 2, Wytrzymałość 6, Charyzma -2
Zawady: Chciwy, Pechowiec, Wredny
Przewagi: Czarodziej, Zdolności nadprzyrodzone (magia)

Zezowaty Zed - Raven - muszkieter.
Rasa: człowiek
PD: 0, Ranga: Nowicjusz
Duch k4, Siła k6, Spryt k6, Wigor k6, Zręczność k8
Leczenie k4, Odwaga k4, Reperowanie k8, Skradanie k6, Spostrzegawczość k8, Strzelanie k8, Walka k6
Tempo 6, Obrona 5, Wytrzymałość 5, Charyzma 0
Zawady: Chojrak, Lojalny, Uparciuch
Przewagi: Błyskawiczny refleks, McGyver, Muszkieter

Drużyna:
Krwawy Świt - wszyscy noszą czerwoną szmatę na lewym ramieniu.
Przewagi: Siedziba (gospodarstwo)
Sława 1

Przebieg sesji:
Sporo czasu zajęło stworzenie postaci (z racji konieczności przekazywania sobie podręczników. Z utworzeniem drużyny było już łatwiej, choć dużo problemów sprawiło wymyślenie nazwy. Propozycje takie jak Krwiożercze mandryle zostały odrzucone.

No a potem zaczęliśmy.

BG zostają wynajęci przez barona Geralda do odnalezienia skradzionego miecza. Niestety w mało bohaterski sposób domagają się wyższej zapłaty niż faktycznie marne 20 słońc. Udaje im się wytargować schabowego.

Wyruszają. Na początek skorzystałem z generatora spotkań losowych. Padło na spotkanie z kimś przyjaznym. Bohaterowie spotykają więc przyjaznego czarodzieja z Mizrindoru, jadącego na koniu i ciągnącego wózek z fajerwerkami. Mag ów postanawia każdemu z nich dać po jednym eliksirze.

Tyle dobrego, nadchodzi czas na przeszkody. Zaczyna się od rzeki i nieumiejętności pływania u większości członków drużyny. Próba przedostania się przez Svena na drugi brzeg po gałęziach drzew kończy się upadkiem. Na dodatek pojawia się głodny aligator, który atakuje krasnoluda. Na szczęście Zed odnosi jedyny sukces na tej sesji i zabija gada.

Trop prowadzi do wioski Dyrianka. Tutaj po ciepłym przyjęciu BG przez mieszkańców (bohaterom udaje się uzyskać informację, że złodziej miecza udał się na bagna) wioska zostaje zaatakowana przez trolle bagienne. Walka jest długa i dość trudna, głównie przez dość wysoką Obronę i bardzo wysoką Wytrzymałość trolli. Straty po stronie obrońców Dyrianki nie są wielkie, ale niestety wśród poległych znajduje się Sven. Dwa trafienia z przebiciem nie były dla niego zbyt zdrowe.

Po walce dowódczyni lokalnej milicji, Janna Straug oznajmia, że zamierza wyruszyć z bohaterami w dalszą drogę.

I to by było na tyle.

PD:
Wszyscy dostali po 2 Punkty Doświadczenia.

Uwagi:
1. Gracze bardzo dobrze wykorzystywali BN-ów w starciu z trollami.
2. Ravenowi sugeruję wymienić kostki na takie, które będą wyrzucać średnie wyniki w okolicy wartości oczekiwanej, a nie dwa oczka niżej.
3. Funio jak zwykle marudził, że mechanika beznadziejna i wszystkie testy za trudne.
4. A ja uważam, że było dobrze. Było trudno, ale nie zbyt trudno, co pokazują niewielkie straty własne - o ile Svena szkoda, to strata jednego z sześciu wieśniaków nie jest niczym dotkliwym.
5. Robertowi sugeruję zrobienie brata bliźniaka Svena, w celu zaoszczędzenia czasu na następnej sesji.
6. Kiedy gramy?

Moja ocena sesji: 4/6

Body Count: 5

1 komentarz:

kotul pisze...

Dla mnie środa, czwartek i piątek odpadają na 100%. Reszta - trudno powiedzieć jak wyjdzie ze starwarsami. Dodatkowo przymierzam się do zagrania w Dark Heresy.