wtorek, 23 sierpnia 2011

18-08-2011 Evernight - Orcs!

Gracze:
Kotul, Raven, Robert i Tomek.

BG:

Brat Świteń - Raven - Czerwony Rycerz.
Rasa: człowiek
PD: 5, Ranga: Nowicjusz
Duch k8, Siła k10, Spryt k4, Wigor k8, Zręczność k4
Jeździectwo k4, Odwaga k8, Pływanie k4, Spostrzegawczość k4, Walka k8, Wiara k8, Wspinaczka k4Cuda (15 PM): leczenie, pancerz
Tempo 6, Obrona 7 (1), Wytrzymałość 7 (1), Charyzma 0
Zawady: Arogancki, Lojalny, Niezdara
Przewagi: Czerwony Rycerz, Ulubieniec Solariona, Zdolności nadprzyrodzone (cuda)
Cuda (10 PM): leczenie, pancerz

Magister Natanko - Kotul - mag z Mizrindoru.
Rasa: człowiek
PD: 5, Ranga: Nowicjusz
Duch k4, Siła k6, Spryt k12, Wigor k10, Zręczność k4
Leczenie k4, Odwaga k4, Pływanie k4, Rzucanie czarów k12, Skradanie k4, Spostrzegawczość k4, Walka k4, Wyśmiewanie k10
Tempo 5, Obrona 4, Wytrzymałość 8, Charyzma 0
Zawady: Chciwy (drobna), Ciekawski, Grubas
Przewagi: Zdolności nadprzyrodzone (magia)
Czary (10 PM): odbicie, pocisk, pancerz

ojciec Smardzyk - Tomek - kapłan Solariona.
Rasa: człowiek
PD: 5, Ranga: Nowicjusz
Duch k8, Siła k6, Spryt k4, Wigor k6, Zręczność k6
Jeździectwo k4, Odwaga k8, Pływanie k4, Przekonywanie k6, Spostrzegawczość k4, Walka k8, Wiara k10
Tempo 5, Obrona 5, Wytrzymałość 5, Charyzma 0
Zawady: Chciwy (drobna), Grubas, Konus
Przewagi: Kapłan Słońca, Punkty mocy, Ulubieniec Solariona, Zdolności nadprzyrodzone (cuda)
Cuda (15 PM): leczenie, pancerz

Thorgrim Serduszko - Robert - kafar idiota.
Rasa: krasnolud
PD: 6, Ranga: Nowicjusz
Duch k6, Siła k8, Spryt k4, Wigor k10, Zręczność k8
Jeździectwo k4, Odwaga k6, Pływanie k4, Przetrwanie k4, Rzucanie k6, Skradanie k4, Spostrzegawczość k4, Tropienie k4, Walka k8, Wspinaczka k6
Tempo 5, Obrona 5, Wytrzymałość 7 (2), Charyzma 0
Zawady: Analfabeta, Powolny, Śpioch, Tępak
Przewagi: Krępy, Szybki cios, Widzenie w ciemności

Przebieg sesji:
Najpierw załamałem się, bo nikt nie przeczytał rozesłanego przeze mnie Zmierzchu Bohaterów. Gracze stwierdzili, że, jeśli coś jest opatrzone komentarzem "Do zapoznania się", to nie ma tam istotnych informacji. Później Robert wyczytał, że Przewagę Berserk mogą brać tylko ludzie, więc wymienił ją na Szybki cios. Po odczytaniu przez Tomka najważniejszych informacji o świecie ze Zmierzchu... zabraliśmy się za grę.

Tym razem baron Redspar wysyła drużynę na czele małego oddziału wojska do wioski napadniętej przez orki. Po dotarciu na miejsce BG zostają powitani jak wybawcy i dowiadują się dwóch rzeczy:
1. Obozowisko orków znajduje się nieopodal w górach;
2. W lesie mieszka orczy pustelnik, który coś może wiedzieć na temat ataków.
Dla potrzeb scenariusza wioska otrzymała nazwę Majdan.

Następnego dnia Świteń, Natanko i Smardzyk wyruszają do pustelnika, który mówi jak Yoda i ciężko od niego wyciągnąć jakieś konkretne informacje. BG szybko rezygnują z mocniejszego utrudniania życia orkowi i, kiedy ten idzie spać, wracają do wioski, gdzie okazuje się, że krasnoluda ani żołnierzy nie ma, ponieważ...

...w międzyczasie Thorgrim budzi się i zabiera oddział w góry. Po drodze napotyka orczy oddział zwiadowczy, który postanawia uciec przed przeważającymi siłami wroga. Niestety w obozie orków okazuje się, że frontalny atak nie jest najlepszym pomysłem i żołnierze barona z krasnoludem na czele uciekają. W drodze powrotnej Thorgrim spotyka pozostałych członków Krwawego Świtu, sam zbacza ze ścieżki i przez las wraca do obozowiska orków, natomiast reszta drużyny z żołnierzami wraca do wioski. W Majdanie dochodzi do starcia, które chyba niepotrzebnie poprowadziłem korzystając z zasad bitew. BG ponoszą sromotną klęskę w walce z liczniejszym przeciwnikiem i ratują się ucieczką z pozostałymi przy życiu żołnierzami. Wioska zostaje spalona.

Thorgrim w tym czasie atakuje obozowisko orków i idzie mu całkiem przyzwoicie, ale ostatecznie przewaga liczebna przeciwnika zmusza go do ucieczki. Orientując się, że w Majdanie nie ma już czego szukać, odnajduje resztę drużyny. Po krótkiej naradzie BG znowu się rozdzielają. Thorgrim i Natanko zabierają część żołnierzy i ponownie atakują obozowisko orków. Świteń i Smardzyk czekają na dalsze wydarzenia, próbując uleczyć swoje rany, ale okazuje się, że Solarion nie udziela im już swej mocy.

Starcie z orkami po raz kolejny kończy się klęską. Tym razem Natanko zostaje wyeliminowany, a Thorgrim ucieka. Drużyna bez czarodzieja wraca do barona, który przepędza ją na cztery wiatry. Mag zostaje ostatecznie uratowany przez Yodę.

BG postanawiają udać się do Królewskiego Portu, ale wcześniej zwracają miecz skradziony z grobowca w Orwell. Krwawy Świt otrzymuje 1 Punkt Niesławy i zawadę Niedojdy.

PD:
brat Świteń - 1 (w sumie 6)
magister Natanko - 1 (w sumie 6)
ojciec Smardzyk - 1 (w sumie 6)
Thorgrim Serduszko - 1 (w sumie 7)

Uwagi:
1. Proszę o przeczytanie Zmierzchu Bohaterów przed następną sesją.
2. Atak frontalny bez rozpoznania siły przeciwnika, to nie jest dobre rozwiązanie. Konsekwencją wypadu krasnoluda były kolejne klęski.
3. Za szybko się poddajecie, jeśli rozmowa wam nie idzie, jeśli BN nie mówi od razu wszystkiego, co chcecie wiedzieć.

Moja ocena sesji: 4/6

1 komentarz:

kotul pisze...

Akurat z tekstem się zapoznałem jak tylko pojawił się na stronie Gramela.

Ale to nam nie pomogło niestety :(