piątek, 22 stycznia 2021

21-01-2021 My Little Pony - Zwierzaki w opałach #2

Gramy dalej. Skład osobowy drużyny ten sam, statystyki Kucyków Graczy bez zmian w porównaniu z poprzednią sesją, z której raport znajdziecie tutaj.

Przebieg sesji:
Zabraliśmy się za grę po powrocie dzieci z przedszkola. Zabawa zaczyna się w momencie, gdy Główna Szóstka wyrusza na misję do Złych Ziem, pozostawiając pod opieką KG gromadę swoich zwierzęcych pupili: sowę Sowalicję, aligatora Gummy'ego, kotkę Opal, psa Winonę, żółwia Tanka i znanego z poprzedniej sesji królika Angela. Do zadań KG należy nakarmienie zwierzaków i zapewnienie im rozrywki. Ala poprzednio zapisała sobie, co które z nich lubi, więc nie było problemu z przypomnieniem sobie tego. Z podaniem jedzenia nie ma większych problemów, choć Angel kręci nosem na otrzymaną marchewkę, zgodnie z intencjami autorów scenariusza. Podobnie nie jest zainteresowany próbami zapewnienia mu rozrywki, co kończ się rozgardiaszem i bałaganem w domku Fluttershy, a także ucieczką zwierząt. KG zostają przygnieceni komodą, spod której wydostają się dzięki współpracy i dużej sile Sunny Mighta (który wspomaga się Mężnym Sercem. Najgorzej z sytuacji wychodzi Rainbow Hooves, która traci sporo Wytrzymałości.

Poszukiwanie zwierząt KG zaczynają od Winony, której wycie doskonale słyszą. Nie udaje im się jednak uwolnić jej bez zwracania uwagi psów na diamenty. Uczciwość i wręczenie psom "znaleźnego" pozwala im jednak na ocalenie psiaka, którego zabierają ze sobą, wyruszając na ratunek kotce Opal. Tę znajdują w starej magicznej studni na polanie, do której bez problemu docierają, podążając za śladami. Po naradzie postanawiają się wykazać szczodrością i wrzucają znaczną część swojego uszczuplonego majątku do studni, która oddaje im Opal, informując przy okazji KG, że czuje się samotna. Po otrzymaniu obietnicy od Rainbow Hooves, że KG będą ją odwiedzać, studnia zwraca kucykom monety z niewielkim bonusem.

Trzecim zwierzęciem, po które wyruszają KG jest Sowalicja. Kucyki podążają za śladami sadzy i docierają na polanę pełną niebieskich kwiatów. Tam widzą chaotycznie latającą, przerażoną sowę. Autorzy scenariusza sugerują, że może uratować ją wspólne działanie kucyków, ale u nas sprawę załatwia Jadzia Siwek, która jako pegaz podlatuje do Sowalicji, łapie ją i wyprowadza z polany. Zadanie to wymaga wprawdzie udanego testu Latania o trudności 7, którego Jadzia nie zdaje, ale drużynowa zrzutka Żetonów Przyjaźni pozwala osiągnąć automatyczny sukces. Rodzi się tylko taki problem, że Rainbow Hooves w tym momencie pozostaje bez jakichkolwiek żetonów i w do uzyskania jakichś będzie musiała być wspierana żetonami pozostałych kucyków.

W drodze powrotnej KG spotykają zebrę Zecorę (o której więcej się dowiemy, jak już zabierzemy się za oglądanie serialu), która wręcza kucykom mikstury uzdrawiające Sowalicję z klątwy i przywracające KG Wytrzymałość.

Po godzinie gry i uratowaniu trojga z sześciorga zwierząt przerwaliśmy grę, co spowodowało niewielkie niezadowolenie u młodszej części drużyny, no ale Ala musiała zająć się swoimi sprawami. Na moje stwierdzenie, że dokończymy kiedy indziej, młodzież chórem krzyknęła: "Jutro"!

Uwagi:
1. Idzie zadziwiająco sprawnie, choć pewnie w miarę pozbywania się przez KG Żetonów Przyjaźni będzie się robiło coraz trudniej.
2. A skoro już o Żetonach Przyjaźni mowa, to post factum postanawiam przyznać jeden żeton dla Rainbow Hooves za obietnicę złożoną studni i jeden dla Jadzi Siwek za deklarację niesienia śpiącej Opal na grzbiecie, żeby nie zostawiać jej bez opieki.
3. Potworny railroad z tego wychodzi. O tyle dobrze, że gracze mają możliwość wyboru, w jakiej kolejności ratować zwierzęta.

Wykorzystane Talenty:
Jadzia Siwek - Latanie;
Sunny Might - Mężne Serce.
To tak dla mnie, żebym nie zapomniał, co KG będą mogły sobie rozwinąć przy awansie na drugi poziom.

Brak komentarzy: